Vittorio De Sica, hayattan gerçekçi bir kesit sunan bu dramda, Bisiklet Hırsızları filminde olduğu gibi senarist Cesare Zavattini ile yine çarpıcı bir işe imza atıyor. Yoksulluğa rağmen sevginin ayakta kalışına vurgu yapan Yuvasızlar, gelir eşitsizliğinin karşısına sınıf dayanışmasını çıkarıyor.