Sorunlu ailelerden gelen çocuklara marangozluk öğreterek onları hayata yeniden kazandırmaya çalışan Olivier, Francis isimli bir çocuğa takıntı geliştirir. Önce Francis’in çıraklık teklifini reddetse de, sonrasında onu yanına alır, iş öğretir. Olivier’nin ona yönelik ilgisinin altında ne yatar?
Jean-Pierre ve Luc Dardenne, kutsal kitaplardan çıkma bir ahlak öyküsünü günümüze, Belçika’nın Liège kentine taşıyor. Merhamet ve af kavramları üzerine düşündüren Oğul, atmosferinin tamamına sinen huzursuzluk hissiyle, dramatik gerilim yaratmada adeta bir ustalık dersi veriyor.