Ufak bir kasabada annesinin şemsiye dükkanında çalışan Geneviève, yakışıklı tamirci Guy’a aşık olur. Guy’ın Cezayir Savaşı için askere çağrılması, hamile olan Geneviève’i zor bir kararla karşı karşıya bırakır: Ya Guy’ın dönmesini bekleyecektir ya da başka birisiyle evlenmeye razı olacaktır.
Capcanlı renkleriyle Altın Palmiye kazanan Jacques Demy imzalı bu başyapıt, Catherine Deneuve’ü yıldız mertebesine ulaştırdı. Michel Legrand’ın baş döndürücü bir romantizmle bezeli müzikleriyle ilk aşkın yoğunluğunu ve hasretin tatlı ağrısını ekrana yansıtan eşsiz bir film.