Urfa’dan İstanbul’a göçen altı kişilik bir aile büyük kentte tutunabilmek için savaş verir. Ailenin erkekleri, kadınları yüklü bir başlık parası karşılığı evlendirmeye çalışırken, buna isyan eden büyük abla Zelha ailedeki tüm kadınları kanatları altına alır.
“Ustasız Usta” Lütfi Ömer Akad, melodramlara getirdiği yalın ve gerçekçi yaklaşımla pek çok kuşaktan sinemacıyı etkiledi. Onun taşralı bir ailenin İstanbul’a göç öyküsünü anlatırken dönemin pek çok toplumsal meselesine güçlü bir bakış atan klasiği Düğün sinema tarihimizin zirvelerinden biri.