Depresyona giren Leonard ailesinin yanına döner, fakat iki kadına birden aşık olunca işler karışır. Arzunun coşkusu ile sevginin huzuru arasında seçim yapmak zorundadır, yoksa yakayı zor kurtardığı karanlığın içine yeniden düşmesi işten bile değildir.
Pek çok sinemaseverin gözünde James Gray’in en iyi filmi olan İki Aşık, güçlü oyuncu kadrosu ve Joaquin Phoenix’in derinlikli performansıyla öne çıkıyor. Aile, bağlılık ve karşılıksız aşka dair özgün ve hassas bir hikaye anlatan film, 2000’li yıllarda çekilmiş en iyi Amerikan yapımları arasında.