Kutsal Ganj Nehri yakınlarındaki kadim bir ağaç, Uma adında dilsiz ve öksü bir Brahmin kız çocuğu için huzur dolu bir sığınak gibidir. Zalim akrabaları tarafından köle gibi çalıştırılan Uma, dul olacağını öngören bir yıldız falıyla lanetlenmiştir.
Bu etkileyici feminist dram, 19. yüzyıl başı Hindistanındaki, filmle aynı adı taşıyan korkunç bir geleneğe odaklanıyor. Yönetmen Apama Sen’in en başarılı filmlerinden olan Sati, toplum sömürüsüne sessizce boyun eğen dilsiz Uma rolündeki Shabana Azmi’nin dokunaklı performansıyla da dikkat çekiyor.