1962 yılında Fransa’nın güneybatısında Maité, Serge ve François’ın kafası hem yaklaşan lise mezuniyetleriyle hem de Cezayir’deki savaşla meşguldür. Kaldıkları yatılı okulda veya rahatlamak için gittikleri nehirde farklı siyasi görüşlerini ve birbirilerine karşı duygularını hararetle tartışırlar.
Fransız Yeni Dalgasının ardından gelen neslin en iyi filmleri arasında yer alan André Téchiné imzalı Yabani Sazlar, cinsellik ve politikaya dair altmetinleri olan büyüleyici bir gençlik filmi. Cezayir Bağımsızlık Savaşı’nın gerilimi, 1962 yılında geçen dört César ödüllü filmin derinlerine işliyor.