Tacikistan’ı terk etmeye hazırlanan antropolog Paul Dédalus, gençliğinden üç anıyı yâd eder. İlk olarak Roubaix’deki çocukluğunu, ardından SSCB’ye yaptığı okul gezisini, son olarak da Paris’teki üniversite hayatını ve memleketinde katıldığı partileri hatırlar. En çok da hayatının aşkı Esther’i anar.