Dul Shigeharu, yeni bir eş bulmak için bir iş arkadaşından tavsiye ister. Film şirketi olmalarının avantajını kullanarak bir seçme düzenlerler. Bir dizi kadınla görüşen Shigeharu, sessiz sakin Asami’den çok etkilenir. Ancak Asami göründüğü gibi biri olmadığı için işler kısa sürede tersine döner.
Aykırı (ve son derecede üretken) yönetmen Takashi Miike, hafif başlangıcıyla aldatan ve birden çığrından çıkan bu kült korku klasiği ile şöhrete kavuştu. Kural tanımayan, gücünün zirvesindeki bir yönetmenin eseri olan Ölüm Provası hassas bünyelerin kâbusu olabilir.