Lyon’un belediye başkanı Paul Théraneau, 30 yıllık siyasi kariyerinin ardından kendini tükenmiş hisseder. Artık yeni bir fikir üretemez. Ekibi, bu sorunu çözmek için, genç bir felsefeciyi, Alice Heimann’ı işe alır ve ikisi birbirinin tüm ezberlerini bozar.