Sisli ve kasvetli bir sahil kentinde vuku bulan, içinde bol miktarda zır deli barındıran bir peri masalı… Akli dengesini yitirmiş bilim insanı Krank, sokaklardan kaçırdığı yetim çocukların rüyalarını çalarak yaşlanma sürecini durdurmaya çalışır.
Jeunet ve Caro’nun 1990’lara damga vurmuş hayal ürünü işlerinden Kayıp Çocuklar Şehri, Jeunet’nin ikili yollarını ayırdıktan sonraki solo üretimlerinden çok farklı bir ruha sahip. CGI teknolojisi sinemayı henüz ele geçirmeden önce, fantezi türünün mihenk taşlarından biri olma özelliğini taşıyor.