Çavuş Howie, İskoçya’nın Summerisle adasındaki bir kayıp çocuk vakasını inceler. Muhafazakar bir Hıristiyan olarak, ada halkının pagan geleneklerinden, davranışlarından ve özellikle de yargıcın kızı Willow’dan rahatsız olur. Yürüttüğü soruşturma, çavuşu adanın tuhaf geleneklerinin içine çeker.
Halk hikayelerine dayalı korku türünün öncülerinden Gizemli Ada, pagan gelenekler ile hippi yaşam tarzının tekinsizliğinden güç alıyor. Bu kült filmdeki unutulmaz performansıyla Christopher Lee, korkunç batıl inançlar ile yoldan sapmış dindarlık arasındaki amansız mücadelenin başını çekiyor.