Yaşanmış bir olaydan esinlenen bu hikaye, Adana’nın kırsalında genç bir kaymakamın güçlü bir toprak ağasıyla karşı karşıya gelmesiyle başlayan vicdani uyanışını anlatıyor. Bürokratik bir formalite gibi başlayan süreç, halkı sömürüden, açgözlülükten ve sıtma tehlikesinden koruma mücadelesine dönüşür.