Yönetmenmiş gibi davranan Mehmet, filminde oynatacak bir kadın oyuncu arar. Seçmelerle ilgilenmesi için işe alınan amatör sinemacı Emre, bu görüşmeleri yaparken filme çekildiğinden habersizdir.
Film içinde film yapısı ve zihin oyunlarıyla bağımsız sinemamızda eşine az rastlanır bir örnek olan Bir Tuğra Kaftancıoğlu Filmi, kara mizahı ustaca kullanıyor. Bir oyuncu seçmesi olarak başlayıp giderek neyin gerçek neyin oyun olduğunun izini kaybettiğimiz bir psikolojik gerilim.