Kürt asıllı Alman bir kadın olan Hatun Aynur Sürücü, 2005 yılında erkek kardeşleri tarafından bir otobüs durağında vurularak öldürülür. Ailesinin itirazlarına rağmen özgürlüğü ve bağımsızlığı için mücadele eden bir kadının, korkunç bir cinayetle sonlanan hayatının öyküsü.
Almanya’da şok etkisi yaratan gerçek bir kadın cinayetini ekrana taşıyan Sherry Hormann, trajediden önce her şeye rağmen filizlenen umutların ve hayallerin zarif bir portresini çiziyor. Ataerkiyi sert bir şekilde eleştirirken, kurbanın da sesini duyuran çarpıcı bir film.