Bu film 1968 yazında Kaliforniya, Oakland’da Kara Panterler Partisi’nin, liderleri Huey Newton’un özgürlüğü ve onun politik mücadelesine dönmesi için yapılan toplantılar çerçevesinde çekildi. Denediler ve Amerika’nın dikkatini çekmek konusunda başarılı oldular.
Usta belgeselci ve sinema eylemcisi Agnès Varda kamerasını 60’ların gerilim merkezine odaklanmak için eline aldı-ve bugünle bağı olan ölçülü, provokatif, tarihi bir kısa filmi yaptı. Huey Newton davası protestoları sırasında çekilen Black Panthers hareketin liderlerinin konuşmalarına tanık oluyor.