2029 yılında dünya, yaşamın her alanına nüfuz eden geniş bir elektronik ağ ile birbirine bağlanmıştır. Bir cyborg subayı olan Binbaşı Motoko Kusanagi, insanların anılarını çalan, yalnızca Puppet Master olarak bilinen usta bir hacker’ın araştırmasına öncülük ediyor.
Wachowski’lerden James Cameron’a kadar sayısız yönetmene ilham veren Mamoru Oshii’nin siberpunk klasiği, döneminin başta gelen animelerinden. Oshii, gökdelenlerin ve insansı robotların hüküm sürdüğü distopik bir evrenin baş döndürücü güzelliğinin ardında insan olmanın anlamını sorguluyor.