Afrika’nın küçük bir köyünde Kirikou isminde bir çocuk dünyaya gelir. Normal bir çocuk değildir. Ne istediğini iyi bilmektedir. Aynı zamanda konuşabilmekte ve yürüyebilmektedir. Annesi ona kötü kalpli büyücü kadının nasıl ruhlarını kuruttuğunu ve biri hariç köydeki erkekleri nasıl yuttuğunu anlatır.
Tüm Fransız çocuk jenerasyonu bir Batı Afrika masalı olan minik Kirikou’nun hikayesinden büyülenmiştir. Cesur çocuğun animasyon filmi Michel Ocelot tarzıyla muhteşem ve renkli görüntülere ve eğlenceli, müthiş bir hayal gücüne sahip.Çocuklar için olduğu kadar yetişkinler için de bir klasik.