Walerian Borowczyk, bu erotik hikayede politik doğruculuğu bir kenara bırakıyor. Cinselliğin bastırılmasına yol açan toplumsal kuralları topa tutan Canavar, gerçeküstücülük ve absürt komediden faydalanarak çığrından çıkmış cinsel arzuları çekinmeden masaya yatırıyor.