Mädchen in Uniform
Prusya’daki sıkı bir yatılı okula gönderilen Manuela, genç ve sevecen öğretmeni Elizabeth von Bernburg sayesinde kabuğunu kırar. Bir süre sonra Manuela’nın öğretmenine aşık olmasıyla bir skandal patlak verir ve okul temelinden sarsılır.
Leontine Sagan’ın faşizm karşıtı başyapıtında bir gençlik aşkı, devrimin fitilini ateşliyor. Kadınlar tarafından yazılıp yönetilen ve oyuncu kadrosunda sadece kadınlara yer veren film, radikalliği, büyüleyici görselleri ve sımsıcak romantizmiyle sinema tarihinde bir dönüm noktasını temsil ediyor.