Rabiye Kurnaz George W. Bush'a Karşı
Rabiye Kurnaz’ın gerçek hikayesi, direncin ve kararlılığın bir portresi. 11 Eylül’ün ardından sorgusuz sualsiz Guantanamo’ya gönderilen oğlu Murat’ın serbest bırakılması için verdiği mücadele, Rabiye Kurnaz’ı Bremen’deki evinden dünya siyasetinin merkezine, Washington’daki Yüksek Mahkeme’ye taşır.
Rabiye Kurnaz’ın gerçek hikayesine dayanan Andreas Dresen imzalı bu siyasi taşlama, Türk-Alman komedyen Meltem Kaplan’ı uluslararası bir yıldız haline getirdi. Berlinale’den ödülle dönen film, gerilim ve mizahtan ustaca faydalanarak bir adalet skandalını zengin bir karakter portresine dönüştürüyor.