Bir kadastrocu yerel yönetim tarafından sapa bir kasabaya, bir kale içine konuşlanmış bir eve davet edilir. Kadastrocu geldiğinde yerel halk tarafından ikna edilemez ve kendisini taşra bürokrasisine kapılmış rekabetlerle dolu gerçeküstü bir kabusun içinde bulmaya başlar.
Michael Haneke’nin Franz Kafka’nın yarım kalmış romanına son derece sadık uyarlaması, kış vakti, her anı tedirginlik hissiyle dolu, muammalı bir atmosferde, devasa, haşmetli bir yapıya dönüşmüş bürokrasinin karşısında ufacık kalan bir kadastrocunun, K.’nın öyküsü.