Yaşar Kemal’in hayatı kendisinin ve yakınlarının anlattıkları aracılığıyla perdeye yansıyor. Daha önce yayınlanmamış görüntüler, ses kayıtları ve belgelere yer veren film usta yazarın yolculuğunu, edebiyatını ve dünya görüşünü resmediyor.
Bu topraklardan çıkmış en büyük edebiyatçılardan Yaşar Kemal’in hayatını ve yüzyıla damgasını vuran olaylara karşı tavrını resmeden Aydın Orak imzalı film, dev bir çınarın boyun eğmez ruhunu perdeye taşıyor. Başkaldırı ve ilham kaynağı olarak kelimelerin gücünü gözler önüne seren bir belgesel.