Fransız yönetmen Henri-Georges Clouzot’nun, ünlü sanatçı ile yaptığı söyleşi-film, Picasso’yu çalışması ve günlük yaşamı sırasında gösteriyor. Büyük ressamın yapıtlarının doğuşuna yakından tanıklık eden görüntüler, her türlü mizanseni ve yapaylığı aşan bir doğallıkla perdeye yansıyor.