1923’te Shinshu bölgesinde yaşayan fabrika işçisi Tsune Nonomiya, tek oğlu Ryosuke’yi daha iyi bir eğitim alması için Tokyo’ya gönderir. 13 yıl sonra oğlunu ziyarete gittiğinde, yoksul ve hayal kırıklığı içindeki bir gece okulu öğretmeni olduğunu görür.
Yasujirō Ozu’nun daha sonraki aile dramalarının habercisi olan ilk sesli filmi, ekonomik kalkınmayı ve toplumsal bedellerini yalın ve sarsıcı bir biçimde ele alıyor. Usta yönetmenin erken başyapıtlarından biri olan bu zarif film, modernliğin acımasız ilerleyişini büyük bir incelikle gözlemliyor.