Greasers adlı bir çete, rakip Socs çetesiyle sürekli ters düşer. Greasers’lardan Ponyboy ile Johnny’nin kavgası, bir Socs üyesinin ölümünde neden olunca ikili bir süre saklanmak zorunda kalır. Ponyboy ile Johnny’nin şiddet dolu hayatlarıyla eninde sonunda yüzleşmesi gerekecektir.
S.E. Hinton’ın ünlü romanından ilham alan Francis Ford Coppola’nın esprili ve yer yer dokunaklı uyarlaması, efsanevi yönetmenin pek çok filminden ayrılıyor. Tom Cruise, Patrick Swayze ve Matt Dillon’ın yer aldığı yıldız kadrosuyla Sokaktakiler, suça itilen çocuklara dair sarsıcı bir hikaye.