Raj Raghunath, hakim olan babasıyla ettiği kavganın ardından evinden uzaklaşmış ve Jagga adlı bir suçluyla ahbap olmuştur. Yeni arkadaşı Jagga’nın, ailesinin geçmişinde iz bırakan bir karakter olduğunu fark edince onu öldürür; suçun davası ise Baba Raghunath’ın yargısına kalır.
Hindistan sinemasının altın çağına ait bu Raj Kapoor filmi, birden fazla türü melezlemesi ve bağımsızlığını yeni kazanmış Hindistan’a sınıf eleştirisi getirmesi açısından dönüm noktası sayılıyor. Bollywood’u dünyaya tanıtan film, aynı zamanda Kapoor’un Şarlovari karakterinin de ortaya çıkışı.