Paris’te felsefe öğretmenliği yapan Nathalie, zamanının tümünü ailesi, eski öğrencileri ve annesi arasında bölüştürür. Bir gün kocası onu bir başka kadın için terk ettiğinde, Nathalie de daha önce tatmadığı bir özgürlüğe kavuşur. Artık hayatını yeniden inşa etmelidir.
Birey olma ve kimlik üzerine derin gözlemler yapan Mia Hansen-Løve imzalı Gelecek Günler, felsefenin keyfini çabasızca gündelik hayata taşıyor. En dokunaklı performanslarından birini sergileyen Isabelle Huppert, insanın entelektüel kişiliği ile özel hayatındaki hali arasındaki uçurumu yansıtıyor.