Yeni filmi için ilham bulmakta zorlanan yönetmen Guido Anselmi, rüyalarıyla, anılarıyla, arzularıyla boğuştuğu bir dönemden geçer. Yaratıcı yanını yeniden keşfetmeye çalışırken, gerçeklerle sanrılar birbirine karışarak, hayatını tuhaf bir çıkmaz yola sürükler.