‘’Çingene gibi dans ederek dövüştüğü’’ için Nazi rejimi tarafından ayrımcılığa maruz kalan ve Wittenberge Toplama Kampı’nda öldürülen Sinti-Roma boks efsanesi Rukeli Trollmann’dan ilham alan film, yönetmenin Berlin’e göç deneyiminin ve İstanbul’daki adalet dövüşünün izlerini sürüyor.
Dans ve direnişi harmanlayan Hepimiz İçin 9/8’lik Bir Dövüş, İstanbul sokaklarının ritmini ve tarihi mücadeleleri ekrana taşıyor. Ötekileştirilen efsanevi boksör Rukeli Trollmann’ın ruhunu yansıtan Aksu, geçmişin acıları ile günümüzdeki ayrımcılığı, umut veren bir direniş öyküsüne çeviriyor.