Sinema yolculuğuna makinistlik yaparak başlayan Necip Sarıcı, Lale Film Stüdyosu’nda ses mühendisi olarak çalıştığı kariyerinde yüzlerce filmin sesi oldu. Ayrıca Kuyu (1968) ve Ah Güzel İstanbul (1982) gibi filmlerin yapımcılığını da üstlendi.