Bir bahar sabahı, Tiberi ailesinin yaşadığı apartmanın üçüncü katında Antonietta, kocası, kızı ve iki oğlunun faşist üniformalarını giymelerine yardım etmektedir. Tarih 8 Mayıs 1938’dir ve Roma, Adolf Hitler’in gelişini kutlamaktadır. Ama film bu kutlamaların değil, başka bir özel günün hikâyesidir.