43 yaşındaki Kata bir fabrikada çalışır. Bir süredir, iş yerinden evli bir adamla ilişkisi vardır. Kata çocuk istese de sevgilisi oralı olmaz. Sonra Kata bir ıslahevinde kalan, 17 yaşındaki Anna ile tanışır ve onu kanatları altına alır. İkisi arasında sıkı bir bağ kurulur.
Márta Mészáros’un en çok ses getiren filmlerinden biri. Adoption ile Berlinale’de Altın Ayı kazanan ve bunu başaran ilk kadın yönetmen olan Mészáros’un, bir yerlere aidiyet duyma ihtiyacı, aile, orta yaşta hissedilen yalnızlık gibi temaları ele alışı, günümüzde halen etkileyiciliğini koruyor.