Alethea - Hakikat
Çok uluslu şirketlere 1989-1990 yıllarından itibaren Türkiye’de siyanürle altın çıkarmak için lisans verildi. Bergama ve çevresindeki 17 köyün halkı, siyanürlü maden işletmesine karşı direnişlerini uzun yıllar ayakta tuttu. Alethea, 1996’dan başlayarak bu direnişin kaydını tutuyor.
Ethem Özgüven ve Petra Holzer’in neredeyse on yıllık bir dönemi kapsayan güçlü belgeseli, Türkiye’nin dört bir yanında maden şirketlerine karşı yapılan protesto gösterilerine tanıklık ediyor. Bugün de hâlâ gündemde olan tartışmalı bir konuya eğilen bir aktivizm ve sinema işbirliği.