Alexander Sokurov’un Çeçenistan’da çektiği bu drama, süresi sadece 90 dakika olsa da kapsamlı ve derinlikli bir sanat eseri. Efsanevi soprano Galina Vishnevskaya’nın başrolünde yer aldığı Aleksandra, insanlık hallerine dair güçlü bir portre çizerken, Rusya’nın ruhuna da derin bir bakış atıyor.