Şerif Gören imzalı bu çarpıcı göç hikayesi, sürgünde bir yaşamın duygusal ve toplumsal yüklerini gözler önüne seriyor. Hülya Koçyiğit’in kusursuz performansıyla Almanya Acı Vatan, yuva vaadinin giderek uzaklaştığı bir arafta sıkışıp kalan insanların mücadelesini resmediyor.