1970 yılı, Vietnam. Yüzbaşı Willard, bir zamanlar umut vadeden bir asker olan, aklını yitirmiş Albay Kurtz’ü öldürmek için yola çıkar. Ona alaylı çocukların, hava kuvvetlerinden bir asker ve bir fotoğrafçının eşlik ettiği devriye gemisiyle, Willard düşman topraklarına adım atacaktır.
Francis Ford Coppola, Karanlığın Kalbi romanından uyarlanan Altın Palmiyeli başyapıtı için “Filmin Vietnam’la ilgili değil, Vietnam’ın ta kendisi” demişti. Marlon Brando’nun akıllara kazınan performansıyla Kıyamet, savaşın anlamsızlığını tüm çıplaklığıyla gözler önüne seren bir delirme hikayesi.