Çocuk yaşta gözlerini kaybeden Veysel, aşık olduğu Esma’yla evlenir ancak aşkına karşılık bulamaz. Esma’nın Hüseyin ile olan dostluğu yasak aşka dönüşür ve birlikte kaçarlar. Uğradığı ihanete rağmen, Kasım’ın yardımıyla müziğe yönelen Genç Veysel’i Aşık Veysel eden uzun ince yolculuk böylece başlar.