Odessa, 1905. Potemkin gemisindeki sefil yaşam koşullarından şikayetçi denizciler ayaklanmayı düşünür. Gemiyi ele geçiren denizcilerin öfkesi, Çar yönetimindeki Kazakların baskılarına maruz kalan halkı birbirine kenetler. Zalim süvariler, Odessa merdivenlerindeki isyanı bastırmakta gecikmez.
Sergei Eisenstein’ın tartışmalı başyapıtı bir Sovyet propagandası olarak tasarlanmış olsa da dönemin siyasi bağlamını aşan, zamanın ötesinde bir isyan çığlığı olarak kabul ediliyor. Birçoklarına göre tüm zamanların en iyisi olan filmin teknikleri bugün bile dudak uçuklatıyor.