Nisan ayında bir pazar günü; Parma kenti sakinleri pazar ayinindeler. Fabrizio sevgilisi Clelia’yı aramaktadır. Fabrizio bir komünisttir, Clelia ise varlıklı bir orta sınıf ailenin kızıdır. Genç adam, kıza kendisinden ayrılmak zorunda olduğunu söyler.