Black God, White Devil
Wanted for killing his boss, Manuel (Geraldo del Rey) flees with his wife Rosa (Yoná Magalhães) to the sertão, the barren landscape of Northern Brazil. Thrust into a primordial violent region, Manuel and Rosa come under the influence and control of a series of frightening figures.
The banner film of Brazil’s Cinema Novo movement, Glauber Rocha’s masterwork Black God, White Devil is an epic tale of religion filled with false messiah’s, bandits and survival against the haunting landscapes of North Brazil.