Caravaggio
17. yüzyılda Roma’da yaşayan Caravaggio kilise için resimler yaparken bir yandan da erkeklerle, seks işçileriyle ve alt sınıftan suçlularla ilişki kurar. Ölüm döşeğinde geçmişini düşünürken, model Ranuccio Thomasoni’yle tutkulu ilişkisini ve Ranuccio’nun metresi Lena’yı hatırlar.
Tilda Swinton’ın oynadığı ilk film olan Derek Jarman imzalı bu biyografi tüm kuralları yıkarken, iki sanatçı arasındaki yaratıcı işbirliğinin doğuşunu da müjdeliyor. Sağlam iradeli bir arzu nesnesini canlandıran gencecik Swinton, cinsiyet kalıplarıyla oynayarak seyircinin gözünün içine bakıyor.