1994 yılında biliminsanları, Fransa’daki bir mağarada dünyanın eski duvar resimlerini bulur. Yirmi bin yıl öncesinden günümüze ulaşmayı başarmış bu eserlerin bulunduğu mağaraya sadece birkaç arkeolog ve paleontologun yanı sıra usta sinemacı Werner Herzog’un girmesine izin verilir.
Chauvet mağaralarının derinlerine dalan bu muhteşem belgeselde Werner Herzog, her zamanki cesareti, coşkusu ve Don Quixote edasıyla seyirciyi dünyanın sınırlarında yolculuğa çıkarıyor. İnsanın dünyadaki yerini ve etkisini gözler önüne seren bir başyapıt.