Charulata
Charulata zamanını evde bir şeyler okuyarak, pinekleyerek, bazen de etrafı seyrederek geçirir. Kocası genelde gazetedeki işleriyle fazlasıyla meşguldür. Kocasının kuzeni eve geldiğinde, Charulata’nın içinde, karşı koyamadığı bir arzuyla birlikte sanatsal bir uyanış ortaya çıkar.
Hindistan sinemasının büyük ustası Satyajit Ray’in en önemli filmlerinden Charulata, göz alıcı set tasarımlarına sahip bir klasik. Rabindranath Tagore’nin öyküsünden uyarlanan film, bastırılmış arzulara ve sanatsal güdüler ile cinsellik arasındaki ilişkiye dair etkileyici bir sorgulama.