Jean Rouch ve Edgar Morin’in kamera karşısında doğal davranmanın mümkün olup olmadığına dair tartışmasıyla açılan film, daha sonra gerçek insanları da sohbete dahil ediyor. Fransız toplumu ve işçi sınıfının mutluluğu gibi konular sinemacılarla birlikte masaya yatırılıyor.
Bir antropolog ile sosyoloğun elinden çıkan bu belgesel, çok basit bir yerden yola çıkıp insanların davranış ve düşünüş biçimlerine dair aydınlatıcı ve derin bir çalışmaya evriliyor. Yönetmen Edgar Morin’in cinema vérité terimini türetmesine sebep olan etkileyici bir gerçek sinema klasiği.