Paul Javal, Homeros’un Odysseia’sının film versiyonuna senaryo yazması için işe alınır. Ancak senarist, kısa sürede kendini gururlu bir Avrupalı yönetmen, kaba ve kibirli bir Amerikalı yapımcı ve kırgın eşi Camille’in talepleri arasında sıkışmış bulur.
Godard, bu pastel renkli ikonik filmde sinema sektörünün gizli dünyasını açığa vuruyor. Michel Piccoli ve Brigitte Bardot’nun dalgalı ilişkisine kendi kendini oynayan Fritz Lang eşlik ediyor. İtalya’nın meşhur Cinecittà stüdyolarında çekilen filmin müzikleriyse apayrı birer şaheser.