Fransız sömürgesi olduğu yıllarda Senegal’in ufak bir kasabasında komiser olan Lucien Cordier, beceriksizliği yüzünden suçluların alay konusu haline gelmiştir. Ayrıca kendisini aldatan eşi Huguette ile de huzursuz bir ilişkisi vardır. Hayatından bunalan Lucien, bir şeyler yapmaya karar verir.
Bertrand Tavernier, kara mizah öğeleriyle dolu bu neo-noir’da, Isabelle Huppert, Philippe Noiret ve Stéphane Audran’ı bir araya getiriyor. Fransız sömürgelerindeki yaşama dair bu iğneleyici, sözünü sakınmayan portre, insan doğasının acımasızlığını lirik bir şüphecilikle resmediyor.