Hukuk fakültesini bırakıp mezbahada çalışmaya başlayan Rahikainen, nişanlısının ölümüne sebep olan alkollü sürücüyü bulup soğukkanlılıkla öldürür. Olanları gören Eeva, cinayeti polise bildirmektense geleceği olmayan bir gönül ilişkisine kapılır.
Dostoyevski’nin meşhur klasiğini 1980’ler Finlandiyasına uyarlayan Aki Kaurismäki, ilham aldığı metinle gönlünce oynuyor. Kasvetin yerini mizahi ve absürt dokunuşlarla hümanizmin aldığı film, usta yönetmenin alametifarikası haline gelen üslubunun ilk evrelerini gözler önüne seriyor.