Dead Ringers
Özdeş ikiz jinekologlar Beverly ve Elliot Mantle, birbirlerinin kimliklerini, hayatlarını ve hatta sevgililerini düzenli olarak takas ederler. Bu yetenek, onları tanınmış bir aktrisle ortak bir ilişkiye ve en sonunda ikisini de deliliğin eşiğine getiren fiziksel ve psikolojik bir çöküşe sürükler.
David Cronenberg’ün bu dışavurumcu başyapıtı, bozulup dönüşen bedenlere olan ilgisine daha psikolojik bir bakış getiriyor. Jeremy Irons’ın ikiz rolüyle kariyerinin en iyi performansını sergilediği Dead Ringers ayrılık korkusu ve umutsuzluğa dair derinden etkileyici bir hikâye.