Dilan, Doğu Anadolu’da bir köyde, genç bir kızdır. Dilan’la evlenmek isteyen iki genç vardır. Bunlardan biri yoksul bir çoban olan Mirkan, diğeri ise yörenin ağasının zengin oğlu Paşo’dur. Dilan’la evlenmesi kararlaştırılmış olan Mirkan başlık parası olan 25 koyun bedelini ödeyememektedir.